English Language Day. 23 April. Día de la Lengua Inglesa. 23 de Abril

https://www.un.org/en/observances/english-language-day

English Language Day at the UN is celebrated on 23 April, the date traditionally observed as both the birthday and date of death of William Shakespeare. The Day is the result of a 2010 initiative by the Department of Global Communications, establishing language days for each of the Organization’s six official languages. The purpose of the UN’s language days is to celebrate multilingualism and cultural diversity as well as to promote equal use of all six official languages throughout the Organization.

El Día de la Lengua Inglesa en las Naciones Unidas se celebra el 23 de Abril. En esta fecha se conmemora tanto el día de nacimiento como de fallecimiento de William Shakespeare. Este Día es el resultado de una iniciativa del 2010 del Departamento de Comunicaciones Globales que establecía días de la lengua para cada una de las seis lenguas oficiales de la Organización. La finalidad de los días de las lenguas de las Naciones Unidas es la de celebrar el multilingüismo y la diversidad cultural así como promover el uso por igual de los seis idiomas oficiales en la Organización.

Under the initiative, UN duty stations around the world celebrate six separate days, each dedicated to one of the Organization’s six official languages.

Al amparo de esta iniciativa, las sedes de las Naciones Unidas en todo el mundo celebran seis días por separado, cada uno de los cuales está dedicado a los seis idiomas oficiales.

The days are as follows:

 

Los días son los que siguen:

  • Árabe (18 de diciembre)
  • Chino (20 de abril)
  • Inglés (23 de abril)
  • Francés (20 de marzo)
  • Ruso (6 de junio)
  • Español (23 de abril)

Language Days at the UN aim to entertain as well as inform, with the goal of increasing awareness and respect for the history, culture and achievements of each of the six working languages among the UN community. 

Los Días de las Lenguas tiene la finalidad de entretener así como de informar, además del propósito de aumentar la toma de conciencia y el respeto por la historia, la cultura y los logros de cada una de las seis lenguas oficiales en la comunidad de las Naciones Unidas.

Multilingualism and the UN

An essential factor in harmonious communication among peoples, multilingualism is of particular importance to the United Nations. By promoting tolerance, multilingualism ensures effective and increased participation of all in the Organization’s work, as well as greater effectiveness, better outcomes and more involvement.

Multilingüismo y las Naciones Unidas.

Un factor clave en la comunicación armoniosa entre las  personas es el multilingüiemo, que tiene una relevancia especial para las Naciones Unidas. Si se promueve la tolerancia, el multilingüismo asegura la participación efectiva y cada vez mayor de todos en el trabajo de la Organización así como una efectividad mayor, mejores resultados y mayor implicación.

 

That is all for now. Have a good day, my friends.

Eso es todo por ahora. Que tengáis un buen día, amigos.

Leave a Reply

Your email address will not be published.